fredag 5. februar 2010

Enn så lenge en deilig ferie!

I dag(fredag) og i morgen(lørdag) har vi blitt delt inn i grupper. Jeg og Åshild er på forskjellige grupper, så i dag har Åshild hatt informasjon om Bali, mens jeg har ordna med ID-kort, SIM-kort og resten av bøkene. I morgen blir det motsatt. Det viste seg også at vi må ha 7 bøker til sammen på Idrett 1. Så da må man punge ut med 1,200 000,- Rp, Jaja!
Jeg var ganske tidlig ferdig i dag, så da var det å steike litt ute i sola, noe som har resulterte i ganske rødsvidd hodebunn, litt rød ryggplate og litt rødsvidd bringe. Men det skal sies at jeg smørte meg med 50+ minst 3 ganger på ca 4 timer. Så sola er fryktelig sterk, så man må være mer forsiktig midt på dagen, det er rett og slett litt farlig. Åshild var så lur at ho tok seg en liten høneblund midt på dagen, så ho sitter her å smiler og ler over min lille lærepenge…!
Vi har vært på Spa for første gang i dag, det var kjempe deilig. Vi var tre stykker, jeg, Åshild og ei som heter Carina. Den behandlingen vi tok varte i 90 min, og bestod av: 60 minutter med tradisjonell kroppsmassasje, Body skrubb, Milk body maske. Så var resten av tiden fylt med blomsterbad, sauna, avdusjing og en god te til slutt. Skulle tru at dette kostet en formue, men det kostet 175. 000 Rp, noe som tilsvarer knapt 130 NOK. Noe som er helt sinnssykt. Men det var UTROLIG deilig, det kommer nok til å bli gjentatt opptil flere ganger.
På kvelden i kveld har vi vært inne i Kuta, på Discovery- senteret. Et ganske stort senter med masse butikker og MASSE varer, det er helt enormt med mengder av varer som står rundt i butikkene, gjør det ikke akkurat enkelt å bestemme seg. Så da blei det litt handling, blant annet en caps til å beskytte hodebunnen mot videre UV-stråling. Vi spiste på en Thailandsk restaurant som var veldig fin, ryddig og rein. Servicen og maten er som regel veldig god nedi her, og balineserne er veldig ydmyke. Det er veldig merkelig og veldig uvant, så der har nok vi nordmenn litt å lære. Men det mest spennende og skumleste vi har gjort i dag var å kjøre Taxi hjem til hotellet nå i kveld. Han var helt gæren! Vegstandaren her er dårlig, men han kjørte fort og aggressivt. Vi var sikker på at vi skulle kræsje opp til flere ganger. Han kjørte forbi mopeder når det kom motkjørende kjøretøy i mot, bråbremsa og gassa i ett sett. Vi sa i fra til sjåføren at han skulle ta det med ro, men virka ikke som om han tok det til seg. Så vi kommer ikke til å kjøre Bai Taxi nr 389 flere ganger!

3 kommentarer:

  1. jeg vil også på spa! hihi, pass på at dere ikke skrubber bort brunfargen da;)
    klem Siri

    SvarSlett
  2. Hehe, ja vi må passe på det :) men siden vi tok det så tidlig håper vi det går bra ;)

    SvarSlett
  3. Høres ut som dere har det som plommen i egget nå;) Må nok innrømme at jeg er en smule misunnelig her jeg sitter å leser om 90 minutters spa behandling til 130 norske kroner! Men bra dere koser dere, det har dere fortjent:)
    Følger spent med på bloggen nesten hver dag, og er veldig spent på å se flere bilder av vakre Bali:)
    Gratulerer med dagen Åshild, og kos dere videre!
    Goklem

    SvarSlett